Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Στους Ψαράδες των Πρεστών..ένας ονειρώδης προορισμός..

Μόλις γύρισα φίλοι μου από ένα ταξίδι που το χάρηκα όσο δεν φαντάζεστε.. πάντα τα απρόοπτα είναι γλυκιές εμπειρίες τελικά.. αδιοργάνωτες αποφάσεις που αποδεικνύονται ότι θα μείνουν για πάντα στις αναμνήσεις σου..Ξεκινήσαμε να πάμε στην Αλβανία για να φέρουμε τα βαφτισιμιά μας που αρρώστησαν, τελευταία στιγμή άλλαξε η μέρα μα εμείς είχαμε κι όλας ξεκινήσει.

Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξιδάκι με ενδιάμεσες στάσεις όπου μας βγάλουν..κάτι που λατρεύουμε και οι δύο..Έδεσσα, Φλώρινα, Βίγλα, Πισοδέρι..Πρέσπες... Το πράσινο έντονο και κυρίαρχο, η ζέστη φοβερή μα οι φυλλωσιές σου έδιναν τη δροσιά τους.

και οι διάφορες βρύσες το δροσερό νερό τους.

Δεν αφήσαμε γωνιά για γωνιά να μη σταθούμε και να απολαύσουμε το τοπίο και να κάνουμε και βολτίτσα τη Κλώντη μας. Σε λίγο αντικρίσαμε τις λίμνες και το θέαμα ήταν υπέροχο από ψηλά .

Τόσο όμορφο που σταθήκαμε στο ερειπωμένο κιόσκι , έβγαλε άνδρας μου  τα σύνεργα του καφέ και ήπιαμε τα κεφεδάκια μας προτείνοντας διάφορους προορισμούς στο ταξιδάκι μας..

Ναι..καλά βλέπετε... έκοψε το ..τσιγάρο και το έριξε στα πουράκια που του έμαθε ένα κακό..κακό παιδί!! ( αχ! Ηρακλή..αχ! Ηρακλή!!)
Συνεχίσαμε και όσο πλησιάζαμε βλέπαμε απέραντες εκτάσεις με..φασόλια το κύριο προϊόν των Πρεσπών..!!

Κι εκεί που λέγαμε να πάμε στο Γερμανό ..σε μία διασταύρωση είδαμε μπροστά μας δύο αυτοκινούμενα Γάλλων που έστριβαν σε ένα δρομάκι δεξιά που ανέβαινε το βουνό..Ψαράδες Πρεσπών...
- Τους παίρνουμε από πίσω; λέει ο Δημήτρης μου, μερικές φορές αυτοί οι τουρίστες ξέρουν τα μέρη καλύτερα από εμάς..
Το κάναμε και φθάσαμε σε ένα χωριουδάκι μπροστά στη λίμνη που ήταν αδιέξοδο, τα αυτοκινούμενα έστριψαν σε έρημο μέρος μα εμείς μπήκαμε στο δρομάκι του χωριού..

Παρκάραμε και σαν τουρίστες χαζολογούσαμε τραβώντας φωτογραφίες εδώ και εκεί όταν μας πλησίασε ένας βαρκάρης και μας πρότεινε να μας πάει με τη βάρκα του στο γύρω της λίμνης.

-Θα πρέπει απαραίτητα να δείτε τις σπηλιές και τα εκκλησάκια από τους ερημίτες, να δείτε τις αγιογραφίες τους στους βράχους..1403.. Μόνο 30 ευρώ και δεν θα μετανιώσετε..
Είπε τη μαγική λέξη ο αφιλότιμος " αγιογραφίες"  και σε λίγο πηγαίναμε στο ταχύπλοο του όπου ανέβηκα με πολύ δυσκολία λόγω..του προβλήματος..και χωρίς να ξέρω τι είχα ακόμα να ανέβω..

Φίλοι μου ήταν ένα σύνολο από υπέροχες εικόνες αυτή η διαδρομή.. Άπειρα πουλιά, αμέτρητοι κορμοράνοι, πελαργοί και πελεκάνοι γύρω μας ανέβαιναν στο σκάφος στιγμιαία και πετούσαν ολόγυρα μας. Το τοπίο γύρω μας φανταστικό, οι σπηλιές αμέτρητες ,ρηχές, φωλιές για μοναχούς που έζησαν εκεί πολλά χρόνια..

Προσέξτε τη ζωγραφική της Παναγίας Δεξιάς στους βράχους..στην επόμενη μια άλλη εικόνα με δέηση γραπτή κάτω της..

Προσέξτε τους κορμοράνους... όταν πλησιάζαμε σαν σύννεφο πετάξανε ολόγυρα μας..

Ακόμα ένα ερημητήριο στους βράχους σαν εκκλησάκι..

Φθάσαμε στη Παναγία την Ελεούσα το πιο παλιό ερημητήριο 1403... εδώ έζησαν σε διαδοχικά συνεχόμενες απομονώσεις από τη κοινή ζωή τρεις ερημίτες μοναχοί που ζωγράφισαν το εκκλησάκι.. Από μακριά δεν καταλάβαμε την αξία του και μείναμε κατάπληκτοι όταν ο βαρκάρης μας κατέβασε, μας έδειξε το μέρος ψηλά και μας είπε:
-Ανεβείτε..θα σας περιμένω..

Και άρχισε μία ανάβαση..165 σκαλοπάτια ..ούτε αετόπουλα να ήμασταν φίλοι μου, μέχρι που σκέφτηκα μήπως ο βαρκάρης ήταν πληρωμένος να μας ..ξεκάνει!!!

Εδώ ...κοιμόντουσαν!!!!!!!!!! ( η Κλώντη το πρώτο σίγουρα σκυλί που μπήκε μέσα!!!)

Το εκκλησάκι, έξω ανάβουν ένα κεράκι , μόλις ανεβήκαμε σε κατάσταση ..προ εγκεφαλικού βρήκαμε ένα μπουκαλάκι νερό και το ήπιαμε χωρίς ούτε καν να σκεφτούμε αν ήταν παλιό..ζούμε ακόμα ..άρα..

Ο Δημήτρης στη κυριολεξία με ανοιχτό στόμα στο θέαμα και την ομορφιά των χρωμάτων..

Νομίζω ότι τα λόγια ήταν περιττά σ' αυτές τις εικόνες..πήραμε το δρόμο για να κατεβούμε πάλι στην ακτή που μας περίμενε ο Μιχάλης..

Έχει φθάσει σχεδόν 8 το απόγευμα, πρέπει να βρούμε ξενώνα για τη νύχτα και να φάμε κάτι..ήμαστε νηστικοί από το πρωί.. μόνο νερό και καφέδες..Οι ψαράδες μας περίμεναν όμως να μας αποζημιώσουν ακόμα περισσότερο ακόμα και στο φαγητό..
Όμως η συνέχεια στην επόμενη μου ανάρτηση φίλοι μου..πάω για ύπνο!!!

Christina V. είπε...

Έχω μείνει έκθαμβη από την ασύγκριτη ομορφιά της φύσης και των έργων του ανθρώπου. Δεν ξέρω τι να πρωτοθαυμάσω... Να 'στε καλά Αχτιδούλα μου να πηγαίνετε ταξιδάκια και να μας δείχνετε τέτοιες κρυμμένες ομορφιές!

ag είπε...

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.. Πάλι μας ταξίδεψες ;) Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψεις αυτή την ομορφιά.. Super οι φωτογραφίες. Να τονίσω ότι μου αρέσουν και οι πανοραμικές που βγάζεις!
Πολλά φιλιά και περιμένουμε και τη συνέχεια!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Christina V.καλημέρα κορίτσι μου, αυτό που βλέπεις είναι απειροελάχιστο μπροστά στη πραγματικότητα πίστεψε με.Μαγευτήκαμε, ένα μοναδικό ήρεμο μέρος

@ Andie "AnGl", φίλη μου λατρεύω τα ταξίδια , το ίδιο και ο άνδρας μου.Κι εγώ νομίζω οτι οι πανοραμικές είναι όμορφες φωτογραφίες.Σ' αυτή την εκδρομή έβγαλά..160 φωτογραφίες!!

labrini είπε...

Kαλημέρα αχτίδα μου!ένα ταξίδι που μας αρέσει και δεν έχουμε ακόμα καταφέρει να κάνουμε!τέλειες οι φωτογραφίες σου και πολύ καλή η περιγραφή σου όπως πάντα!ευχαριστούμε που μας ταξιδεύεις,να είστε καλά με τον Δημήτρη σου και να περνάτε πάντα όμορφα!

Ξανθή είπε...

Έχω πάει Ψαράδες αλλά δεν έχω κάνει αυτή τη βόλτα. Πολύ ωραία!!!
καλημέρα σας!!

Unknown είπε...

φανταστικά....α..ρε ελλαδαρα σαν εσένα καμιά άλλη...πω πω τοπία...
ναστε καλά παιδιά δεν ταχα δεί....
περιμένω και άλλες..φωτό καλή σας συνέχεια στο οδειπορικό σας...να προσέχετε στο δρόμο....σγα σγα...

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ labrini, φίλη μου είναι ένα μέρος που μπορείς πραγματικά να ξεκουραστείς, να ..αδειάσει το μυαλό σου, στην επόμενη ανάρτηση θα σας πω για τους ξενώνες , τα φαγητά και τις τιμές..Τώρα..ξεκουράζομαι απο τα ταξίδια..αυτός ο άνδρας μου δεν έχει καθιμό!!!!

@ Ξανθή μου..λυπάμαι έχασες..η βαρκάδα αυτή έξιζε όλα τα λέφτά..όσο για το φαγητό στη συγκεκριμένη ταβέρνα και ξενώνα υπέροχο και φθηνό.

@ homemade, φίλε μου υπέροχο μέρος..μεγάλωσα , ταξίδεψα σε πολλά μέρη εντός και εκτός μα σαν την Ελλάδα μας δεν υπάρχει..όλο και κάτι ανακαλύπτω κάθε χρόνο.Αν μπορέσεις να πας είναι ένα μοναδικό μέρος για ξεκούραση και ηρεμία..

OLINA M είπε...

Την επόμενη φορά θα πάμε παρέα, να σας σεργιανίσουμε σε μέρη που μόνο οι ντόπιοι ξέρουν...άντε και αυτοί που έμειναν 4 μήνες αποσπασμένοι χειμωνιάτικα στους Ψαράδες!!!!!

Δημήτρη,πού νομίζεις ότι έμαθε να καρφώνει τους κορμούς με το στιλέτο;;;;
Όταν δεν μπεκρουλιάζαν στην ταβέρνα,χαζολογούσαν στα βουνά!
Χαίρομαι που περάσατε όμορφα,σουρτουκάκια μου...

Rena είπε...

Απίστευτες εικόνες!!!!
Ευχαριστούμε που τις μοιράστηκες μαζί μας!!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ OLINA M, κοριτσάκι μου πόσο σε θυμήθηκα γελώντας πριν λίγο.τη θυμάσαι τη μπλούζα την άσπρη του Δημήτρη;μήπως και εκείνη τη ..γαλάζια με τα σχέδια μπροστά; ΠΑΡΕΛΘΟΝ...έχουν γίνει..κάτι απο ..εξπρεσιονισμό...

@ rena μου τι κανεις; πράγματι υπέροχες εικόνες.

Thalassitsa είπε...

περιμένω πως και πως το επόμενο ποστ!!! λατρεύω αυτές τις εξορμήσεις!! τέλειες οι εικόνες για ακόμα μια φορά....ταξίδεψα μαζί σου!

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΕΡΟΧΑ ΑΧΤΙΔΟΥΛΛΑ ΜΟΥ,ΜΑΓΙΚΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΣΑΣ ΤΙΣ ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ.ΕΙΡΗΝΗ Κ

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Thalassitsa, ξκοριτσάκι μου ελπίζω να είσαι καλά, φιλάκια Αχτιδένια!

@ ΕΙΡΗΝΗ Κ είδα οτι είσαι στην Αυστρία η κάνω λάθος;

Νίκη είπε...

Αχ βρε Αχτίδα μου πόσο ζήλεψα! Τη βόλτα, τη φυση ,την ομορφιά που αντικρίσατε μα πάνω απ' όλα την ανεμελιά του "ξεκινάω κι όπου με βγάλει" !!!
Εχει πέσει άγριο στρίμωγμα τελευταία και δεν προβλέπεται ανάσα αν δεν μπει Σεπτέμβρης...
Φιλιά !!!

fantaizi είπε...

Τη υπεροχες φωτο ειναι αυτες Αχτιδουλα μου!Με της φωτο σας μας ταξιδεψες σε μερη που ουτε στον υπνο μου δεν θα δω ποτε μου μπραβο σας μας ταξιδετεται στα ποιο ωραια μερη.Καλυνηχτα πολλα φιλια!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Νίκη μου καλημέρα, αυτό ..πάω και όπου με βγάλει το έχουμε κάνει άπειρες φορές απο νέοι..πάντα ήταν επιτυχημένο!

@ fantaizi, φίλη μου καλημέρα ελπίζω όλα καλά, δεν σε πήρα καθόλου τηλέφωνο μα ...δεν έχω καθιμό!

Rena Christodoulou είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΧΤΙΔΑ!!!!!!!!!!
ΕΧΩ ΠΑΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΚΕΙ , ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΒΟΛΤΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑ!!!!!!!!!!
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ!!!!!!!!\ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!!!!
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!

ΕΡΩΤΗΣΗ;
ΜΗΠΩΣ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΣΤΕΡΕΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΑΠΕΛΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΡΑΒΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ;ΧΑΧΑ!!!
ΕΔΩ ΓΕΛΑΝΕ!!!!!!!!

ΠΑΡΑΠΟΝΟ!!!!!!
ΠΑΝΤΟΥ ΠΑΤΕ, ΕΛΑΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ CAMPIΝG ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ!!!!!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Rena Christodoulou, ποιό κάμπινγκ καλέ φιληνάδα; μου το είπες και δεν ήρθα;

Νίκη είπε...

Κακοπερνάς πουλιμ.... τα φιλιά μου...

Δέαποινα είπε...

Να είσαι καλά και να μας ταξιδεύσεις πάντα... όλα τα λές τόσο παραστατικά και οι φωτογραφίες σου είναι πολύ ωραίες...