Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Πετώντας χαρταετό..


Παραμονή Σαρακοστής λίγο πριν τη ..σωστή Καθαρά Δευτέρα φίλοι μου και όχι εκείνη που γιόρτασα την προηγούμενη!!!
Θα τη γιορτάσω  σπίτι με τον ανδρούλη μου , το παππού μας και τη φίλη μου Μαιρούλα απλά και χωρίς πολλές ετοιμασίες. 
Τα εγγόνια μου έτοιμα να πετάξουν τους χαρταετούς που πήραμε και δεν μπορώ να μη θυμηθώ τον αγαπημένο μου πατέρα που τέτοια μέρα γέμιζε το μεγάλο τραπέζι του σαλονιού με πολύχρωμα χαρτιά, κόλα που έφτιαχνε μόνος του από...αλεύρι , νήμα γερό και καλάμια . 
Τα είχε μαζέψει μέρες ίσως και μήνα πριν , τα έκοβε με ένα σουγιαδάκι που πάντα κουβαλούσε μαζί του σαν..ψαράς και κυνηγός, τα μετρούσε να έχουν ίσο ζύγι και μέγεθος και μετά τα έδενε με χόρτο ειδικό. Τον παρακολουθούσα που έκοβε τα χρωματιστά χαρτιά και τα κολλούσε με προσοχή, μετά ..ώρες για την ουρά..
-Γεωργίτσα μου η ουρά είναι το πιο σημαντικό στον αετό..αν δεν είναι το βάρος της σωστό δεν θα πετάξει ποτέ ψηλά!
Παιδί τότε δεν καταλάβαινα τη σημασία αυτής της εργασία του, ότι ήταν μία προσφορά αγάπης για μένα..τη μοναχοκόρη του..τη "μικρή πριγκιπέσα "του όπως μου έλεγε φιλώντας με..
Πρωί της Κ.Δευτέρας όσο η μητέρα μου και οι γιαγιά μου ετοίμαζαν το τραπέζι για τη οικογενειακή μάζωξη εκείνος με έπαιρνε και με πήγαινε επάνω στα κάστρα της πόλης να μου δείξει πως πετούν χαρταετό!! 
Θα ομολογήσω πως δεν ήταν κάτι που με ενθουσίαζε, δεν με συγκινούσε η προσπάθεια να τον οδηγήσω σωστά, το έκανα απλά για να τον ευχαριστήσω. 
Εγώ προτιμούσα να μείνω σπίτι και να ζωγραφίσω ή να παρακολουθώ τις θείες μου να ετοιμάζουν μεζεδάκια σε πιατέλες σε κάθε πάγκο της μεγάλης τότε κουζίνας μας και τη γιαγιά μου να γεμίζει τα καλαμαράκια λέγοντας μου:
-Κοίτα γαβρί μου να μάθεις, να το κάνεις έτσι ακριβώς για τον άνδρα σου μεθαύριο που θα γίνεις κυρά κι αρχόντισσα!!!!!!!!!
Φαντάζομαι ότι θα ..έφριττε σήμερα αν έβλεπε τον άνδρα μου να τα φτιάχνει αυτά κι εγώ να κάθομαι στον υπολογιστή μαζί σας!.
Τελικά ο πατέρας μου πετούσε τον χαρταετό και ήξερα ..το ένοιωθα ότι θα ήθελε δίπλα του ένα αγόρι με γόνατα πράσινα από της γης το χόρτο που θα σκουντουφλούσε πετώντας τον και όχι κάποια που έσιαζε το φουστανάκι της από τον αέρα.
Νάτην λοιπόν και η Σαρακοστή και θα ομολογήσω ότι δεν την κρατώ κατά γράμμα παρά ..κάνω τις παρασπονδίες μου  η αμαρτωλή ( τόσα χάπια )!! 


Το κυρίως θέμα για μένα δεν είναι η ..υλική νηστεία αλλά η νηστεία της ψυχής, να σκέπτεσαι και να πράττεις σωστά "νηστεύοντας "από κάθε κακή σκέψη για τους γύρω σου. 
Μετά λοιπόν θα μετρούμε για το Πάσχα..ο χρόνος κυλάει..κι εμείς βαδίζουμε στα χνάρια του.
Αυτές τις μέρες ζωγραφίζω.. ζωγραφίζω πολύ.. , κεντάω και σχεδιάζω τις ιδέες που μου έρχονται στο μυαλό.  
Ο καλός καιρός μου φέρνει πιο κοντά τη λαχτάρα της Άνοιξης και ο Δημήτρης με τις ετοιμασίες του στο κτήμα μου συμπληρώνει την εικόνα αυτή . Σήμερα μου έφερε ένα σωρό σπόρους λουλουδιών για το κήπο μου, λέει, αν και ξέρει ( ο καλός μου) ότι δεν μπορώ να σκύψω και να τα φυτέψω και ότι θα τα κάνει πάλι μόνος του.
Αν τα όνειρα είχαν ..συμβόλαιο νομίζω ότι θα ήταν ο πρώτος που θα το έκανε κι εγώ η ..ρεαλίστρια θα το κοιτούσα με δισταγμό , τότε η άλλη μου πλευρά ..το.."ροζ συννεφάκι" θα συμφωνούσε μαζί του και θα προχωρούσε. 
Τον ακούω να μου λέει τα σχέδια του, τα όνειρα του για..εμάς τους δυο..στο μέλλον..απαντώ με χαμόγελο συγκατάβασης και απέραντη αγάπη και μέσα μου σκέπτομαι ότι ίσως..εγώ θα δυσκολεύομαι να είμαι ενεργή μέσα σε αυτά τα όνειρα. Ακόμη και τώρα δηλαδή είμαι απλός θεατής πολλές φορές αφού η αστάθεια μου πλέον στο βάδισμα μου είναι εμπόδιο.
Λοιπόν νομίζω φίλοι μου ότι τώρα πια θα..πετούσα χαρταετό. Θα δοκίμαζα κάτι που δεν έβρισκα ευχαρίστηση κάποτε γιατί ήμουν τόσο νέα, τόσο παιδί που δεν αισθανόμουν ότι αυτό πρώτα θα έδινε χαρά στο πατέρα μου και μετά σε μένα. 
Τώρα το κάνω γι' αυτόν που αγαπώ, "πετώ χαρταετό" μαζί του και τον αφήνω να τον ανεβάσει όσο θέλει εκείνος ψηλά κρατώντας μαζί του το κουβάρι. Ψηλά, πολύ ψηλά  πέρα από τα όρια και τα σύννεφα, ψηλά όσο τα όνειρα του!
Φίλοι μου σας εύχομαι μία όμορφη Κυριακή και μία υπέροχη Καθαρά Δευτέρα μα πάνω από όλα μία ολοκάθαρη ψυχή φίλοι μου γεμάτη αγάπη και όνειρα!
Αχτιδένια φιλάκια!

11 σχόλια:

ANNA FLO είπε...

Τι θα γινόμασταν χωρίς όνειρα!!! Κανείς δεν ξέρει το ''αύριο'' αλλά ο άνθρωπος επιβάλλεται να ονειρεύεται. Και εύχομαι να ''πετάτε τον χαρταετό σας '' μαζί πολύ πολύ ψηλα.
Καλό τριήμερο να περάσετε με αληθινή νηστεία ψυχής

Ο κόσμος της Ράνιας είπε...

Η πιο ωραία ευχή Αχτίδα μας...... ολοκάθαρη ψυχή !!!!!!!
Καλά να περάσετε και πολλά "καθαρά" φιλιά !!!!!

Marie-Anne είπε...

Υπέροχη ανάρτηση!! Νά'στε καλά, Αχτίδα μου, κι εσύ και ο καλός σου και να πετάτε πάντα μαζί τον χαρταετό σας!!!! Καλά Κούλουμα και καλή Σαρακοστή!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ συγκινητική ανάρτηση, Αχτίδα...
Για μένα ο χαρταετός είναι η ψυχούλα ενός κοριτσιού που έφυγε νωρίς από τον κόσμο...
Να πετάνε ψηλά οι χαρταετοί σας, και να΄στε πάντα ευτυχισμένη, Χριστίνα της Γ.

Ανώνυμος είπε...

τι ομορφα που περιγραφεις τις παιδικες σου αναμνησεις.αθτες που ολοι μας τις κραταμε σαν πολυτιμο φυλακτο!!!!!!!!!!!! φιλακια

ποιώ - ελένη είπε...

Να έχεις δυνάμεις πάντα Αχτίδα μου
κι η ζωή να σε κρατάει δημιουργική
και χαρούμενη
Πολύ ζήλεψα την εμπειρία με τον
αυτοσχέδιο χαρταετό

Καλή Καθαρά Δευτέρα ♥

Κωνσταντίνα είπε...

Όμορφες αναμνήσεις..θησαυρός στην ψυχή σας.. Καλή Κ. Δευτέρα! Καλή Σαρακοστή!

Μαρία Κανελλάκη είπε...

Θησαυροί αυτές οι παιδικές αναμνήσεις σου που μοιράστηκες μαζί μας.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον ορισμό που δίνεις στη "νηστεία", για την ακρίβεια θα σου έλεγα "Ν' αγιάσει το στόμα σου!".
Χάρηκα που πέρασα απ' τα μέρη σου και αφήνω τις εγκάρδιες ευχές μου για καλή Σαρακοστή Αχτίδα μου!

Maria είπε...

Καλή και Ευλογημένη Σαρακοστή να περάσετε με την όμορφη οικογένεια σας!!!

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το "μαλλιαρό πατσαβούρι" με κάνει να γελάω από τότε που το διάβασα!!! Ο καημένος παραπονιάρης Κανέλλος! Φιλιά στα μούτρα τους!!! Καλημέρα, καλή Σαρακοστή με υγεία για όλους. Σοφία

Φιλία είπε...

Καλό κι' ευλογημένο μήνα, Αχτιδούλα μου, σε σένα, τον αγαπημένο σου και την υπέροχη οικογένεια σας. Έχω κι' εγώ υπογράψει συμβόλαιο με τα όνειρα... μ' αυτά ζω!!!
Φιλάκια πολλά