Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Τι κάνουμε με ένα παιδάκι που αρνιέται να προσαρμοστεί στο σχολείο;

Καλημέρα , καλημέρα φίλοι μου ! Αν και στα μέσα της εβδομάδος εγώ σήμερα νοιώθω ότι άφησα πίσω μου όλα αυτά που με έκαναν να αγωνιώ και να τρέχω εδώ και εκεί και τώρα ..ανοίγω τη πόρτα στις παλιές μου συνήθειες και τη καθημερινή μου ρουτίνα.
Χθες η καλή μου Γαστερόπληξ που γύρισε από τις διακοπές της όμορφη και ξεκούραστη πέρασε το απόγευμα της μαζί μου . Τα είπαμε, κάναμε και τα τσουρεκάκια μας, υποστήκαμε την εισβολή του Πασχάλη στη κουζίνα ( πήρε μια γεύση η Γαστερόπληξ) και γελάσαμε με τα ...επιτεύγματα του στο σχολείο.Φοβερός φίλοι μου, φοβερός...ακόμα δεν πήγε πρώτη μέρα σχολείο και η δασκάλα φώναξε τη κόρη μου στο σχολείο..γελούσαν όλοι οι δάσκαλοι μόλις είπε η κόρη μου ότι είναι η ..μαμα΄του!
Εσείς που με διαβάζετε και πολλές ανήκετε στο κλάδο των δασκάλων , νηπιαγωγών και παιδαγωγία γενικά πέστε μου τι κάνεις με ένα παιδί άκρως ζωηρό , όχι επιθετικό, πάντα με χαμόγελο και αφελές χιούμορ που δηλώνει στη δασκάλα ( και το πιστεύει )ότι: 
- Κυρία είμαι πολύ κουρασμένος, δεν θέλω να είμαι στη τάξη, δεν θέλω να γράφω, δεν θέλω να μαθαίνω αριθμούς ,θέλω μόνο το διάλειμμα και ..σας λέω δεν θέλω να πάω σχολείο με φέρνουν με το ζόρι!!!
Η Ιωάννα λέει ότι θα είναι το μόνο παιδί που θα κάνει ..ιδιαίτερα στη πρώτη δημοτικού!!! Η Βάσια μας στη 5η Δημοτικού άριστη όπως πάντα και με φυσιολογικές βέβαια αντιδράσεις ενός παιδιού που συνειδητοποιεί ότι είναι ένα απαραίτητο καθήκον της.
Ίσως το γεγονός ότι είναι πρόωρος λέει ο γιατρός , το απίστευτο δέσιμο με τη μαμά του και η γέννηση του Δημητράκη να παίζουν κάποιο ρόλο μα δεν υπάρχει καμία επιθετικότητα και βίαια αντίδραση για να μας κάνει να πιστέψουμε κάτι τέτοιο.
Είναι ένα γλυκύτατο παιδί , σίφουνας σωστός που κάνει όλες τις ζημιές με ..χαμόγελο και αφέλεια τρομερή, ο Ντένις ο τρομερός σε συνδυασμό με το Μπόμπο των ανεκδότων σε ...μορφή!
Έτσι και σας έγραφα τι κάνει και τι δηλώνει κάθε μέρα εδώ και εκεί ..θα τα κάνει ο Σκουτζάκος βιβλίο ανεκδότων για τη σελίδα του.Μια ώρα γελούσαν χθες η φίλη μου Γαστερόπληξ και Ελένη!
Περιμένω ...συμβουλές από τις ...ειδικές σ' αυτό το τομέα φίλες!

60 σχόλια:

Dee Dee είπε...

Καλημερα αχτιδουλα μου

μια καταπληκτικη εκπαιδευτικος στα blogs ειναι η freedula.
Της εχω απολυτη εμπιστοσυνη! Στα χρονια που την διαβαζω εχω καταλαβει ποσο αγαπαει τη δουλεια της και ποσο καλλιεργημενος ανθρωπος ειναι. Ζητησε αν θελεις τη βοηθεια της, ειμαι σιγουρη οτι θα σε βοηθησει!
Το μπλογκ της ειναι αυτο

http://freedula.blogspot.com/

Καλημεραααα :):)

ZouZouna είπε...

Ας το το παιδί να εκφραστεί!

χα χα χα χα !!!

...irida... είπε...

Καλημερα!καλη μου!!!!καλη χρονια!!καλη Αρχη...στα πρωτακια!!!!!καλη Δυναμη ...στους Υ πολοιπους....
ΤΟ.....μυστικο???? το ξερεις...καλη μου.....μην το ζητας απο μας.....ΑΓΑΠΗ...ΑΓΑΠΗ.....ΑΓΑΠΗ......
Δυσκολη...αρχη....ειναι ....μικρουλης....ειναι ...ο μεσαιος....ηρθε το μωρο......
του επεσαν πολλα.....
Θελει...κοντα....τους Γονεις...και πολυ πολυ πολυ...συνεργασια...με τους δασκαλους του....και Υπομονη...
...πρεπει να καταλαβει...οτι...
δεν θα χασει την μαμα ...εαν παει στο σχολειο...η {{{{ΑΠΕΙΛΗ]]]]]????
το καινουργιο...μωρο...και ας μην το δειχνει...
οχι...επιπληξη...αλλα...παντα επιβραβευση...ακομα...και για το πιο...ασημαντο[[[[για τους μεγαλους}}αλλα...πολυ πολυ .σημαντικο..βημα γιαυτον...
να καταλαβει....οτι...με το να μην παει σχολειο.....δεν θα εχει...μεγαλυτερη προσοχη....αυτο...αποζητα....αυτο ...ισως ...εχει...
αχ!καλη μου...θελει πολυ ..δουλεια...και ισως παρει,χρονο...εξαρταται και απο την ..δασκαλα...οποτε...ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ...ΚΑΙ..ελενχο..μαζι της..
.
Υπαρχουν..και βιβλια...απο ψυχολογους...για συμβουλες...
ΟΠΩς...αυτη τη στιγμη...αυτο που εχω εγω ειναι..ασχετο με σας..αλλα για να παρετε.μια ιδεα...
...της ..Αλεξανδρας...Καππατου...
......Εφηβεια.....
Οπως..καταλαβες...εχω...και γω...πρωτακι...και δυσκολο...μαλιστα...!!!!!!!
ΚΑΛΗ ΜΑΣ..ΧΡΟΝΙΑ...!!!

Μαρια είπε...

Eγω τον βρισκω πολυ φυσιολογικο τον Πασχαλη ...Θελει να ειναι το επικεντρο ολης της ταξης ...Σιγα σιγα θα στρωσει...Αφηστε το παιδι ελευθερο...μικρο ειναι...Καλημερα Αχτιδα μου...

Hfaistiwnas είπε...

Καλημέρα!
Έχουν πλάκα τα μικρά! Ακόμη και οι δηλώσεις τους είναι φοβερές!
Δεν ξέρω τι μπορείτε να κάνετε γι'αυτό όμως! :)
Λογικά θα συνηθίσει!

Unknown είπε...

γεια σου αχτιδουλα....
ο πασχαλης σας ειναι φυσιολογικοτατος και η αντιδραση του επιβεβλημενη θα ελεγα....ενα μικρο παιδι αισθανεται ανασφαλεια τη στιγμη που θα περασει μια πορτα αγνωστη γι αυτο...αλλα παιδια το κρυβουν και αντιδρουν με αλλους τροπους...(αυτο ειναι πιο δυσκολο γιατι δεν γνωριζουμε την πραγματικη αιτια της αντιδρασης..) ο μπομπιρας σας λεει ευθέως τι τον ενοχλει...αυτο τον κανει αμεσως πιο συζητησιμο...
τωρα...συμβουλες δε δινονται...(κατα τη γνωμη μου)...απλα μια καλη συνεργασια με τη δασκαλα και μια προσαρμογη της διδασκαλιας στα΄"μετρα" του παιδιου..ωστε να τονοθει το ενδιαφερον του για το σχολειο...πχ...τι του αρέσει;;; πανω σε αυτο να προσαρμοστει η μαθηση...η λυση βρισκεται στο να βρεθει αυτο που λεμε "διαμαντακι" που κουβαλα καθε παιδι μεσα του και να το κατεργαστουμε με τον τροπο μας...θα τονισω παλι την αγαστη συνεργασια δασκαλας και γονιων...κι οχι αναθεματα...ειδικα στο παιδι...
κλεινοντας να πω γενικα πως τα παιδια ερχονται στο σχολειο με προυπαρχουσα γνωση..δεν ειναι tabula rasa.." γραμματειο κενο" αδειο κεφαλι δηλαδη...εχει γνωση για πραγματα που δεν τα καταλαβαινουμε εμεις...σκοπος του σχολειου πλεον δεν ειναι να μαθουν τα παιδια...αλλα τα τα ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ...
αχτιδουλα....αν και σιωπηλος...σημερα ξεπερασα εαυτον!!
καλη σχολικη στον πασχαλη σας...ΥΠΟΜΟΝΗ... και πολλα φιλακια!!!

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

το σχολιο θελησε να τυπωθει πολλες φορες..δε φταιω εγω!!!....
ο δαιμων του αχτιδομπλογκακιου..!

Αντυ είπε...

Καλημέρα κι από εμένα. Είχα διαβάσει παλαιότερα ότι η σχολική άρνηση παρατηρείται στην 1η δημοτικού εντονότερα απ’ ότι σε άλλες ηλικίες. Ο μικρός σας μπορεί να είναι ζωηρός για να αποσπά τη προσοχή σας, γεγονός που δείχνει ότι είναι και συναισθηματικό παιδί και θέλει να νιώθει την αγάπη σας παραπάνω. Ισως τωρα στο νέο δεδομένο που προκύπτει «σχολείο» να μην νιώθει ότι τον αγαπούν και η δασκάλα να είναι «ξένη» για εκείνον με ότι αυτό συνεπάγεται
Το σίγουρο είναι ότι με υπομονή και διάλογο με το πρωτάκι σας (κυρίως η μανούλα) θα καταλάβετε γιατί έχει αυτή την άρνηση.

Δέσποινα είπε...

Τι να πω βρε Αχτίδα μου,εμένα εξάλλου η ειδικότητά μου θα είναι τα μεγαλύτερα παιδάκια(φιλόλογος γαρ), πιστεύω λίγο υπομονή και θα υποχωρήσει η άρνηση, είναι ακόμα νωρίς για να λάβετε μέτρα!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Αχτιδούλα μου, να σου ευχηθώ για το νεοφώτιστο Δημήτρη μια και έχασα το γλέντι της χαράς.

Το είδα τώρα και φαντάζομαι την χαρά σας!!

Μια χαρά τον βρίσκω τον Πασχάλη!

Σε φιλώ και πάντα χαρές!!!

fevis είπε...

Ένα θα σου πω φίλη μου.. Ο γιός μου στην πρώτη δημαοτικού μας δήλωσε πολύ σοβαρά πως "φτάνουν αυτά τα έξι γράμματα που έμαθα, δεν νομίζω πως χρειάζομαι άλλα..."! Τα παιδιά προσαρμόζονται τελικά, θα το δεις... Το μόνο που πρέπει να κάνουμε εμείς οι "μεγάλοι" είναι να τους εξηγήσουμε την χρησιμότητα της γνώσης στην ζωή και να τα στηρίζουμε με αγάπη και φροτνίδα.. Τον δρόμο τους θα τον βρουν μόνα τους τελικά... Σε φιλώ..

apinkdreamer είπε...

καλημερα αχτιδα μου! η αληθεις ειναι πως αρκετες φορες μου εχουν τυχει στη ταξη ειδικα στην α δημοτικου παιδακια με τετοια συμπεριφορα! ομως να ην ανησυχεις! ειναι απολυτως φυσιολογικο! ειδικα τα αγορακια δυσκολευονται πολυ να αποχωριστουν τη μαμα και το οικειο τους περιβαλλον!
αυτο που χρειαζεται νομιζω ειναι μια στενη συνεργασια γονιων- δασκαλας ειδικα τον πρωτο καιρο! το παν ειναι να νιωσει το παιδι πως ειναι ασφαλες και αγαπητο!
φιλια!!!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Dee Dee μου σ' ευχαριστώ θα πάω να δω το μπλοκόσπιτο της και να της ζητήσω συμβουλή.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα, σε πληροφορώ οτι και εσύ ακόμα θα σκάσεις στα γέλια με όσα κάνει, γιατί πρώτα γελάς και μετά κλαις και αναρωτιέσαι τι θα κάνεις μαζί του.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ irida μου πιο πολύ αγάπη δεν μπορεί να δεχθεί παιδί.Εγώ ιδιαίτερα αποφεύγω μπροστά του ακόμα και να πάρω αγκαλιά το μωρό.Πάντα όταν πάω στο σπίτι τους έχω ένα μικρό στη τσέπη μου δωράκι για το Πασχάλη, το παραμικρό για τί ξέχασα να πω οτι είναι ένα παιδί που χαίρεται ακόμα και με ..γλυφιτζούρι να του πας!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Μαρια μου σε όλα είναι καλός μα δεν θέλι ν' ακούει για σχολείο, δεν μπορείς να φανταστείς τι δηλώνει οτι θα γίνει για να μη πάει σχολείο!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Hfaistiwnas , πλάκα οτι ε΄χει ..έχει..στο μάθημα προσοχή δεν έχει.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ σιωπηλος, τι να σου πω απο τα ..άπειρα..πέρσι στο ίδιο σχολείο ( ιδιωτικό) που πηγαίνει απο πρόπερσι...ζήτησε να του αλλάξουν δασκάλα γιατί..δήλωσε ..οτι αρέσει τις νέες και ..ξανθιές...και οτι αυτή είναι " γριά"

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Αντυ , το σχολείο που πηγαίνει είναι ιδιωτικό και ανήκει στη Ιερατική σχολή Απ. Παύλος Θεσ/νίκης .Πολύ αυστηρό ακόμα και στα ρούχα ( μονόχρωμο μπλε ή μαύρο)όμως με πολύ σωστό σύστημα μάθησης.Εγώ προσωπικά ήθελα κάτι άλλο ( είναι παράδοση στην οικογένεια μας η Γαλλική Σχ. Καλαμαρί) όμως είναι επιλογή του πατέρα τους για να είναι τα παιδιά ελεγχόμενα.Πως να ελέγξεις τον Πασχάλη;;;;;;

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Δέσποινα, το καταλαβαίνω ..ρωτώ κι εγώ η χαζογιαγιά τι να κάνουμε αν και ελπίζω να αλλάξει με το καιρό!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Γιαγιά Αντιγόνη αν ήσουν στη πόλη μου θα σου τον έφερνα για ..επίσκεψη να δεις εσύ γλέντια που θα έκαμνες.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Fevis κι εγώ και η μαμά του ελπίζουμε σε κάτι τέτοιο όμως με την άρνηση του χάνει μαθήματα, ΄'εχασε κι όλας..είναι το μόνο παιδί που ...χειρίζεται υπολογιστή και δεν ξέρει να γράφει το όνομα του ή να γράφει αριθμούς.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ apinkdreamer, αρνείται κάθε ευθήνη, με την άρνηση του έχει πλέον κενά , τα νήπεια πήγαν άδικα .Η κόρη μου του μαθαίνει πράγματα , κάθεται απο πάνω του και είναι σαν να μη του ΄'εμαθε τίποτα.λες και μπήκαν απο το ένα αυτί και έφυγαν απο το άλλο.

Σταλαγματιά είπε...

Δύσκολη κατάσταση και ίσως να φαίνεται απλή αλλά θέλει κατάλληλο χειρισμό.
¨Οσο μεγαλώνουν τα παιδιά μπαίνουμε πιο βαθιά στην επιτακτική ανάγκη να προσέχουμε πως να φερθούμε και πως να αντιμετωπίσουμε τα διάφορα που θα προκύψουν.

Υπομονή θέλει :))

Φιλιά πολλά

Ελευθερία είπε...

μια και εχω και εγω πρωτακι φετος
θα σου πω απλος οτι....
ειναι πολυ λογικο να αντιδραει
αλλαζουν ολα γυρο τους, μεχρι τωρα τους ενδιεφερε μονο το παιχνιδι και τωρα τους βομβαρδιζουμε με 1000 πρεπει.
θα στρωσει με τον καιρο
θελει πολυ υπομονη, πολυ αγαπη και... μεχρι τα χριστουγεννα θα γελαμε με την ατακα του!!!!!!!

"ζαχαρούλα.." είπε...

κάτι θα ξέρει και δεν θέλει!!χαχα!!!

θα προσαρμοστεί!!! δώστε του τον χρόνο του και τον χώρο του!!!!!!!

ψηφίζω Πασχάλη δαγκωτό!!!!

φιλάκια!!!!!!!!!!!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Νομίζω Αχτίδα μου ότι η αντίδραση του μικρούλη είναιαπόλυτα φυσιολογική και πηγάζει από την ανασφάλεια που νοιώθει μακριά από την μαμά (δεν νομίζω να φταίει απαραίτητα ο μπέμπης)
Και οι δυο μου γιοι τις ίδιες αντιδράσεις είχαν, οι οποίες κράτησαν ελάχιστα.
Μόλις γνωριστεί με τα άλλα παιδάκια θα δεις πόσο θα αλλάξει.
Φιλιά, καλό σου απόγευμα!

apinkdreamer είπε...

αχτιδα μου μη το λες αυτο! μπορει να σας φαινεται εσας πως το παιδι δεν εμαθε και δεν μαθαινει τιποτα μα ισως στην πραγματικοτητα να ξερει πιο πολλα!!!
δοκιμαστε να το αφησετε λιγο λασκα, χωρις πιεση και καλλιεργηστε του σιγσ σιγα και με τροπο το πνευμα του συναγωνισμου! πχ πειτε του σε ανυποπτη στιγμη - τι θα λενε αραγε για σενα τα αλλα παιδακια που δε θες το σχολειο;
και με τροπο δειξτε του πως ειναι κατι σημαντικο γι'αυτον!

Αννα είπε...

Επειδη με πετυχες σε φαση που κλεινω το πισί γιατι εχω επισκεψεις θα επανελθω το βραδακι....Φιλια

Αννα είπε...

Δε το πιστευω αυτο που εγινε!!!Σου ειχα γραψει ενα κατεβατο και χαθηκε...

Γκρρρρ

Παμε παλι απο την αρχη.

Καταρχην καλη χρονια στα μικρα σας.
Μη μου αγχωνεστε και προς Θεου μη δειξετε σε παιδι πως αγχωνεστε.
Φαση ειναι και θα περασει γρηγορα και ετσι ξαφνικα.Ενα πρωι απλα δεν θα εχει προβλημα.

Εγω θα σου πω τι εκανα απο τη δικη μου πλευρα ...Γιατι φυσικα και τις 3 φορες που εχω παρει Α ταξη μου εχει τυχει καποιο ή καποια παιδακια να κλαινε και να μη θελουν να μεινουν σε σχολειο.
Καταρχην απομακρυνα απο οπτικο πεδιο παιδιου γρηγορα τη μαμα του / μπαμπα του. Και ας χτυπιοταν στο κλαμα , με ευγενικο τροπο ειπα στη μαμα να φυγει απο σχολειο. Πολυ κρισιμο σημειο αυτο.Αν το παρει και φυγει δυσκολα τα πραγματα και την επομενη μερα

Λοιπον το παιδι χρειαζεται κατι πολυ απλο. ΑΓΑΠΗ. Να του δειξεις πως το αγαπας και να νιωσει ασφαλεια στο σχολειο.

Το πηρα λοιπον αγκαλια και προσπαθησα να το ηρεμησω. Του ειπα ποσο ωραια θα περασουμε μαζι, θα κανει νεους φιλους κτλ.

Στη συνεχεια αρχιζω την ανακριση. Για την οικογενεια,τα αδερφακια, αν εχει καποιο ζωακι , ποιο ειναι το αγαπημενο του φαγητο, παιχνιδι, κινουμενο σχεδιο. Σε καποια βγαζουμε και επιφωνηματα ενθουσιασμου. "Σου αρεσει το παστιτσιο;;;Πω πω τρελαινομαι και εγω. Αμα φτιαξει η μαμα να με φωναξεις εεε;;;

Εκει εσκασε χαμογελο. ΜΕ το να το ρωτας πραγματα για εκεινο του δειχνεις πως ενδιαφερεσαι και σιγα σιγα αρχιζει να σε κοιταζει αλλιως.

Μετα παω στο σταδιο Β.

Του δινω αρμοδιοτητες. Να μου φερει το νερο μου απο το παραθυρο, να μου σβησει πινακα, να μου παει τσαντα στο γραφειο, να ανοιξει/κλεισει παραθυρο πορτα. Ολα αυτα το κανουν να νιωθει πως εχει ενα ρολο μεσα σε ταξη , οτι ειναι χρησιμο.

Οταν αρχισει παλι να ψιλοκλαιει, ακομα και την επομενη μερα του λεω "Θες να φυγεις;Κριμα και ηθελα βοηθεια...Αλλα αφου δε θες...."

Σε μενα 10 στις 10 φορες μου λεει "θα σε βοηθησω κυρια"

Α ξεχασα. Οταν το ρωταω για αγαπημεο παιχνιδι αν μου πει ας πουμε κρυφτο παιζουμε κρυφτο ολοι μαζι....

Αν ειναι παιχνιδι που το εχει σπιτι λεω σε ολα τα παιδια πως καθε μερα θα αφιερωνουμε 10 λεπτα στο αγαπημενο τους παιχνιδι. Πρωτος λοιπον ο πχ Μιχαλακης θα φερει το παιχνιδι του θα μας μιλησει γι αυτο και θα παιξουμε. Και νιωθει τοσο ομορφα που θα το φερει πρωτος την αλλη μερα. Αν εχουν καποιο ζωακι ζηταω φωτογραφια ή ζωγραφια και παλι να μας μιλησουν γι αυτο και παλι πρωτος θα το κανει ο Μιχαλακης. Φυσικα αναλογη προσοχη δινω και στα αλλα παιδια απλα εκει πεφτει λιγο περισσοτερη.

Εγω τωρα σου λεω τι εκανα εγω σαν δασκαλα. Σαν μαμα περα απο συζητηση και συζητηση και συζητηση δε ξερω τι αλλο να σου πω.

Παντως πολλες φορες αθελα τους οι γονεις κανουν λαθη. Εχω δει μαμαδες να φευγουν απο σχολειο και να κλαινε. Εχω δει μαμαδες να κοιτανε απο παραθυρο και να μη φευγουν.Εχω δει μαμαδες στα καγκελα καθε διαλειμμα. Εχω δει μαμαδες να μπαινουν σε ταξη για να ανοιξουν την ταξη. Κατι τετοιο περναει σε παιδι. Και αν η μαμα κλαει, ε και αυτο θα θεωρησει πως κατι σοβαρο συμβαινει.

Ας συζητησει λοιπον με δασκαλα που σιγουρα και εκεινη κανει ο,τι μπορει για το μικρο και ας δουν μαζι τι μπορει να γινει.
Γενικα βεβαια σου λεω πως δεν υπαρχει προβλημα. Ειναι πολυ συχνο φαινομενο και περναει γρηγορα.

Σε χαιρετω, παω να διαβασω!!!

Γενικα χαθηκα, ερωτας βλεπεις...

Σας φιλω και τους 2

Αννα είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μarion, είπε...

χιχιχι...πολύ γέλασα με αυτά που λέει ο Πάσχάλης σας..χιχι.. ναναι καλά το παιδάκι.
Εχουν πλακα ..τι να κάνουν κι αυτα τα καημένα που απο την ξεγνοιασιά τους μπαινουν στα βάσανα.

Ειδική δεν είμαι αλλά ειμαι μαμά. Ο μικρός μου είναι τώρα 10,5.. πάμε στην πέμπτη δημοτικού..ειναι ζωηρούλης, υπερκινητικός αλλά όχι για φασαρία και ζημιές...τουλάχιστον στο σχολείο ή σε ξένα σπίτια
Στο σχολείο είναι κύριος μπορώ να πω..αλλά και ο δικός μου πετάει κάτι ωραία ''μαργαριτάρια''..πως του αρέσει το διάλειμα για να παίζει μπάλα...ή να μην κάνουμε παράπονα για τον δάσκαλό του που ειναι συνδυκαλιστής και τα φορτωνει στον κόκορα και λείπει συνέχεια γιατί απλά τον βολεύει να λείπει..χιχι..

Είναι αρχή για τον Πασχαλάκη σας.. θα συνηθίσει..απλά θέλει λίγο στην αρχή να του εξηγήσουν οι δάσκαλοι και οι γονείς πως πρέπει να αλλάξει κάποια πράγματα στην συμπεριφορά του στο σχολειο τις ώρας του μαθήματος.θα βρει δικά του ερεθίσματα και θα προσαρμοστεί...μην ανησυχεις..είναι παιδάκι πανέξυπνο..

δωστου φιλιά πολλά και άμα λέει κανα ωραίο να μας το λές κι εμάς να μας φτιάχνεις τη μέρα.

Καλό βράδυ

Αννα είπε...

Ξεχασα να αναφερω πως τις πρωτες μερες της Α ταξης ειμαστε συχνα εξω απο ταξη. Να γνωρισουν το χωρο και γενικα να χαλαρωσουν. Ετσι παιζουμε πολλα παιχνιδια. Παιχνιδια που για το παιδι μπορει απλα να ναι παιχνιδι αλλα για μενα εξυπηρετουν πολλους εκπαιδευτικους στοχους και βοηθανε να δεσει η ομαδα. Ειναι λογικο ενα παιδι να μην αντεχει 90 λεπτα μεσα στην ταξη. Οποτε , παραμυθια , παιχνιδια και τραγουδια ειναι αυτο που ακους οταν περνας εξω την ταξη μου. Σιγα σιγα τους εξηγεις σαν να μιλας σε μεγαλους, πως εχουμε ενα προγραμμα που πρεπει να τηρουμε και δεν γινεται να ειμαστε ολο διαλειμμα...
Ολα τα προηγουμενα μπορει να φαινονται λιγο ασχετα αφου ο Πασχαλης εχει κυριως ενα θεμα με την ταξη ...αλλα εμενα με εχουν βοηθησει και σε αυτο γιατι αφου κερδισα εμπιστοσυνη παιδιου, μπορω πιο ευκολα να του εξηγησω καποια πραγματα

Irini είπε...

Καλησπέρα και από εμένα!
Αχτίδα μου εγώ θα μιλήσω ως μαμά,καταρχήν ο μικρός Πασχάλης είναι καταπληκτικό και έξυπνο παιδάκι και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κάνετε τίποτα παραπάνω από το να του εξηγήσετε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου των δασκάλων και των μαθητών.Είναι κάποια παιδιά που χρειάζονται λίγο χρόνο παραπάνω να προσαρμοστούν,αγάπη και υπομονή θέλει,κάποια στιγμή θα προσαρμοστεί.
Καλή αρχή στον μικρούλη σας υπομονή και δύναμη σε εσάς,όλα θα πάνε καλά.
Φιλιά!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Σταλαγματιά μου πάντα το λέω ..δύσκολο πράγμα να είσαι γονιός.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Ελευθερία τα σημερινά παιδάκια 1ης δημοτικού δεν έχουν καμία σχέση με τα παιδιά του τότε..τώρα είναι πανέξυπνα και έχουν χίλια ερεθίσματα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ "ζαχαρούλα..", θύμισε μου όταν έρθεις Θεσσαλονίκη να σου τον δώσω για καμία βόλτα μαζί σου να δεις τη γλύκα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ΕΛΕΝΑ μου δεν αντιμετωπίσαμε τέτοιο πρόβλημα απο τη Βάσια..

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ apinkdreamer, τον πιέζουμε πολύ ελαφρά σχεδόν φιλικά θα έλεγα μα ..μας βγάζει ε΄ξω απο τα ρούχα μας.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Άννα μου ..όλα σωστά όσα λες..μη ξεχνάς οτι κι εγώ δίδαξα κάποια χρόνια έστω μεγάλες τάξεις γυμνασίου. Πιστεύω οτι είναι κακή τοποθέτιση τηες δασκάλας στο όλο θέμα απο την αρχή..απο πέρσι ακόμα.Είναι ένα πολύ σοββαροφανές..μάλιστα αυτ΄λη είναι η λέξη που του ταιριάζει και δεν συμφωνώ μαζί του.Είναι ιερατική σχολή, απαγορεύονται τα ..χρώματα στα ρούχα, τα πάρτυ, τα καρναβάλια, τα χρωματιστά τετράδια, τα διάφορα μπιχλιμπίδια στους στυλούς, τα παιχνίδα σε αντικείμενα , τα φαγητά που δεν είναι υγιεινά , δεν επιτρέπεται να κοινωνήσει αν έχει πιεί γάλα το πρωί ( έλεος 6 χρονών παιδάκι), Τεάρτη παρασκευή νηστεία..άπειρα τέτοια..οι δασκα΄λες έχουν ντύσιμο ..σοβαρό και είναι μιας κάποιας ηλικίας.Η περσινή του που την αγαπούσε την έδιωξαν , ήταν η πιο νέα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Μarion,ο δικός σου είναι σαν την εγγονή μου, πάει στη ε! Δημοτικού..Θ ακάνουμε υπομονή μήπως και διορθωθεί η κατάσταση.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ irini μου μαε έχει αγχώσει η αδιαφορία του για μάθηση, αυτή η αρνητική σταση να προσπαθήσει ενω΄είναι πανέξυπνος.

Μαριάνθη είπε...

Μη στενοχωριέσαι γιαγιά-Αχτίδα. Ο μικρός μαθητής αντέδρασε με τρόπο αναμενόμενο και απολύτως φυσιολογικό. Έχει πολλά στο κεφάλι του. Πρώτα πρώτα και κυριότερα, πηγαίνοντας στο σχολείο απομακρύνεται από τη ζεστή, στοργική και ασφαλή αγκαλιά του σπιτιού. Στο σπίτι είχε την στοργή , το ενδιαφέρον όλων και την προσοχή. Ξαφνικά βρίσκεται σε νέο περιβάλλον όπου υπάρχουν και άλλα άτομα-μαθητές με τα οποία πρέπει πια να μυραστεί το χώρο και τα αισθήματα.Έπειτα σε αυτό το περιβάλλον ξέρει και διαισθάνεται πως δε θα μονοπολεί το ενδιαφέρον ούτε θα είναι απολύτως ανεκτικό μαζί του. Θα έχουν μερίδιο και οι άλλοι μαθητές. Όλα αυτά κάνουν το μικρό Πασχάλη να νιώθει πως ξεβολεύεται ε! και λίγο τον αγχώνουν. με τη συνεργασία, ανεκτικότητα, γλύκα και στοργή της δασκάλας του γράγορα θα νιώσει άνετα και θα αγαπήσει το νέο του περιβάλλον αφού θα το δει σα χώρο έκφρασης της δημιουργικότητάς του.Μακάρι βέβαια να έχει πέσει και στην κατάλληλη δασκάλα.
Καλή πρόοδο λοιπόν!!

sweet dreams είπε...

Τα παιδια σε αυτην την ηλικισ ειναι τρυφερα σαν την καρδια ενος μαρουλιου θελουν καποιον που να τα καταλαβαινει.Αυτο συνήθως το βρίσκουν στο προσωπο της μαμας τους .Γι άυτο και οταν λείπει βρισκουν χιλια δυο τεχνασματα για να την φερουν κοντα τους.Εγω πιστευω οτι τα παιδια καταλαβαινουν πολλα και ακομη περισσοτερο διαισθάνονται.Ευχομαι η δασκάλα σας να καταφερει να προσεγγίσει το παιδι και όχι να το απομακρύνει.Απο κει πιστεύω θα φανεί και ο ΄ρολος της ως δασκαλα.Οσον αφορα το ιδιαιτερο στην πρωτη το θεωρω υπερβολικο.Η στηριξη της μαμας ισως να ηταν πολυ πιο λογικο.Μετα απο μια δασκάλα που δε θέλει δε θα θελήσει ούτε να ακούσει για δευτερη.Τα παιδια δε θελουν πιεση.Το ξερω απο προσωπικη εμπειρια.Πιεσα την κορη μου στα νηπια και στην πρωτη διαβαζαμε με χιλια ζορια.Φετος που το καλοκαιρι δεν ανεφερα τιποτα παραμονο πριν δυο βδομαδες ολα ηρθαν και παλι στον ρυθμο τους και παιρνει απο μονη της και διαβαζει μεχρι και βιβλια και της αρεσει.Και ολα αυτα απλα έκανα κάτι που σταματησα να κανω.Να την επιβραβευω και να την ενισχύω.Οχι με πράγματα αλλά με λόγια.Πιστεψε πως αυτα μενουν πιο πολυ σε αυτην τη ηλικια παρα τα παιχνιδια.Φιλακια και σκεψου αυτα που σου προτεινα ισως βοηθησουν.

ElenaG είπε...

Εμενα πολύ φυσιολογικός μου φαίνεται ο Πασχάλης
στα καλά των καθουμενων ο καημένος πρέπει να μπει
σε κάποιο πρόγραμμα E! γιατί να του αρέσει δηλαδή
Ένα φιλαράκι μας...το πήραν τη πρώτη μέρα,την επομενη...
-ξυπνα Μελέτη ξυπνα Μελέτη
-Γιατί...
-E! δεν είπαμε θα πάμε σχολειο
-μα αφού πήγα χτες
-και σήμερα θα πάμε και αύριο
-Τι! όλο αυτή τη δουλειά θα κάνω...
και κλάμα ο Μελέτης
Μετά συνήθισε το καημένο!
οσο για το σχολιο σου αυτο:δεν επιτρέπεται να κοινωνήσει αν έχει πιεί γάλα το πρωί ( έλεος 6 χρονών παιδάκι).Aχτιδουλα μου δεν χάθηκε ο κόσμος να πάρει το γαλα
του μια ωρα αργότερα,σίγουρα αυτό που λες ( έλεος 6 χρονών παιδάκι). έχεις δίκιο δεν είναι για τις αμαρτίες του αλλα μαθαίνει. Φυσικά η ουσία είναι να μάθει σωστά τη σημασία της Θείας κοινωνίας και τι σημαίνει να κοινωνάς.

...irida... είπε...

Αχ! καλη μου ..Αχτιδα.....μην ψαχνεις αλλο...το προβλημα...γιατι....το ξερεις.....απλως...διαβασε την απαντηση ..που εδωσες,,,στην.....ΑΝΝΑ.....
Εισαστε...μια οικογενεια...καλη μου....ολο....ΦΩς.....ΚΑΙ....ΧΡΩΜΑΤΑ.....ΚΑΙ αισθηματα...
Πως θελεις...ναντιδρασει...το παιδακι.....διαφορετικα...οταν ολα αυτα ..που εσεις του δωσατε,,....του τα στερειτε.....και τον υποχρεωνετε...να ζει...στα...σκοταδια....Σας...παρακαλω....μην του πληγωνετε...αλλο την ψυχουλα του....δεν του ταιριαζει ...αυτο...το σχολειο...και ζητω συγνωμη,,,.....γιαυτη ,,,την αποψη μου...δεν θελω να προσβαλω κανεναν σας....μιλαω...σαν....παιδι...σαν...μαμα....σαν....γιαγια....

Μην σας....ξεγελαει....η φωτο....
ειδατε?.....αλλος....εχει το ονομα......κιαλλος...την....χαρη....χιχιχιιχ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ.....
τον παω πολυ ...τον Πασχαλη...ειναι υπεροχο παιδι...και...με....Αποψη...και ...τσαγανο...

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Α τέλεια το πρώτο μισό του σχολίου εξαφανίστηκε. Ουφ! Ξανά εν ολίγοις.

Ήταν επειδή έγραψα πόσο αποσβολωμένη έμεινα όταν είπες ότι σου είπαν για ιδιαίτερο! Αυτό και μόνο πρέπει να σας κάνει να επαναπροσδιορίσετε για το σχολείο!

Καλό σχολείο δεν είναι αυτό που μαθαίνει σωστά μαθηματικά, αλλά εκείνο που έχει δασκάλους με ψυχή να σταθούν στον νέο κόσμο των παιδιών που αναποδογυρίζει.

Νιώθω πως προσπαθώντας για το καλύτερο διαλέγουμε λάθος. Είναι αδιανόητο να γελούν οι δάσκαλοι και να σας μεταθέτουν το πρόβλημα. Είναι δική τους ευθύνη να βρουν τρόπο να πλησιάσουν τα "ευαίσθητα" σημεία του παιδιού.

Πολλά παιδάκια αντιδρούν χειρότερα με ψυχοσωματικά, κλαίνε, χτυπιούνται, πονάνε, κάνουν πυρετό, λένε ότι πονάει η κοιλιά τους και χίλια δυο, αρκεί να μην βγουν από το ασφαλές. Είναι απόλυτα ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ.

Είναι ευθύνη του δασκάλου να βρει την σωστή γα κάθε ψυχούλα λύση.

Θα πρότεινα να καλέσετε 2-3 παιδάκια από το σχολείο στο σπίτι σας που δεν τα ξέρει και να τον "αναγκάσετε" να γνωριστούν. Θα παίξουν, θα τσακωθούν, θα μοιραστούν και το σχολείο θα γίνει κοινό σημείο αναφοράς σιγά σιγά.

Αν ήμουν εγώ η δασκάλα θα επένδυα ένα απόγευμά μου μαζί τους σπίτι σας, στο χώρο τους, να με μάθουν, να με προσεγγίσουν αλλιώς. Αν κρίνω βέβαια από την πρόταση με το ιδιαίτερο....

Επίσης, αν το πρόβλημα εντείνεται, ας μείνει λίγες μέρες η μαμα/γιαγια στο χώρο του σχολείου, ίσως βοηθήσει, όχι να τον παίρνετε κ να φεύγετε. Αν και από τις περιγραφές, δεν νιώθω οτι είναι αυτό το πρόβλημα του μικρού.

Ένα άχρωμο σχολείο και η αριθμητική αξίζει για ένα χαμόγελο του Πασχάλη; Οφείλουν να του το δίνουν και δεν νιώθει ότι το εισπράττει

Ανώνυμος είπε...

Πολλά παιδιά φοβούνται το καινούργιο ή την πίεση των γονιών και δεν αντιδρούν σε αυτό, με αποτέλεσμα να είναι πιο προσαρμοστικά . Η δεν έχουν έντονο ανατρεπτικό χαρακτήρα. Έτσι έγινε με την μικρή σας.

Αν όμως τελικά αποδειχθεί ότι δεν αγαπά ένα χώρο-στρατόπεδο κι όχι παιδική χαρά κι επαναστατεί σε αυτό όπως μπορεί, εξου και γριες, κλπ φοβάμαι ότι πρέπει να το σκεφτείτε πιο σοβαρά.

Αν δεν αγαπήσει το ήδη βαρετό για όλους μας σχολείο, η επιμονή του πατέρα, όταν το παιδί αυτονομηθεί λίγο (10-12), σε περίπτωση «κακών βαθμών» θα του το χρεώσει και θα του βγάζει μόνιμη κόντρα. Αντιδραστικά. Έχω δει δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις.

Αποφύγετε να το μεγενθυνετε μπροστά του. Μην τον χαϊδεύεται κι ακόμα κι αν χτυπιέται να μην πάει, μην ενδίδετε με εκπτώσεις και χάρες. Είναι πολύ εύστροφος για να σας φέρνει βόλτα. Μην αφήνετε περιθώριο να μην πηγαίνει, σαν να είναι επιλογή του.

Είναι υποχρέωση του και οι υποχρεώσεις μας δεν είναι ευχάριστες πάντα. Δοκιμάστε κι αυτή την προσέγγιση από το μόνιμο ντάντεμα και αχ, βαχ. Θέλουν πειθαρχία τα μικρά. Ο έντονος χαρακτήρας του το επιβεβαιώνει.

Μην αφήνετε το δάσκαλο να σας κάνει το πρόβλημα δικό σας. Σε παρακαλώ. Αν δεν δεις αποτέλεσμα συνεργασίας-απαίτησε την- αλλάξτε σχολείο.

Παιδιά ατακατζίδικα, ζωηρά, ακόμα κι αν μας τσαντίζουν επειδή λένε αλήθειες είναι η χαρά των δασκάλων.

Είχα συνάδελφο που φερόταν άσχημα σε παιδάκι επειδή την είχε πει χοντρή. Μα είσαι της είπα, γιατί να τσαντιστείς, μάθε του τι δεν πρέπει να λέμε καλύτερα. Από τότε δεν με συμπαθεί και πολύ, χαχα

Όπως παιδάκι άλλης δασκάλας, που «μάλωνα» γιατί δεν έγραφε τεστ μου είπε «έχεις άσπρες τρίχες, σε λίγο θα είσαι γριά» θέλοντας να με «στεναχωρήσει» όπως το στεναχωρούσα που μπήκα σφήνα στην δασκάλα του. Του είπα με γκριμάτσες ένα τραγουδάκι ως φαφούτα γρια και γίναμε οι καλύτεροι φίλοι μες τα γέλια.

Υπομονή, σε φιλώ…

Ανώνυμος είπε...

Μην φοβάσαι για την ύλη, θα περάσει καιρός να προσαρμοστει. Δεν είναι το πρωτεύον. Μετα θα τον βοηθήσετε. Δεν ακούει τι λέει η μαμά του γιατί είναι προφανές οτι αντιδρά σε κάτι που δεν του αρέσει και θέλει να το κατανοήσετε για να μην πηγαίνει.

Θα σου έλεγα να μην ανησυχείς καθόλου και να αφήσεις την δασκάλα να κάνει με αγάπη την δουλειά της με διάφορες προσεγγίσεις ώστε να νιώσει πως ειναι χρήσιμος, όπως πολύ σωστά είπε η δασκάλα πιο πάνω, αλλά δεν είμαι σίγουρη για την συγκεκριμένη.

Ενα παιδί που "γουστάρει τις ξανθές" και πετάει ατάκες πονηρές, είναι η χαρά του δασκάλου, ακομα κι αν λεει εναντιον του. Το στοιχημά του να το κερδισει. Εύστροφο, ετοιμο, εύπλαστο υλικό.

Τι φταίει όμως που δεν τον αντιμετωπίζουν ετσι και τον στέλνουν για πριβε μάθημα; Ελεος!

Νήπιο πηγαινε στο ίδιο; Πως ήταν εκεί; Ξυπνούσε, γκρίνιαζε; Ηταν κοινωνικός;

Αχτιδούλα μου δεν φταίτε. Χιλιάδες παιδάκια αρρωσταίνουν κατ επίφαση και αληθινα, από το αγχος τους να μην πάνε σχολείο. Αν σε 1-2 μήνες ο δασκαλος εκεί "δεν δωσει λύση", πρεπει να βρειτε καποιον που θα το κάνει.

Μην χαρίζεστε. Υπάρχουν εκπληκτικοί δασαλοι με γνώσες, που όμως μισούμε παράφορα γιατί η γεωγραφία και τα μαθηματικά δεν αρκουν. Άναζητήστε παιδαγωγούς.

Πρωταρχική σημασία να θυμάται ο μπαμπάς, οτι εχει η ψυχή του Πασχάλη, μετά η αλφαβήτα θα ειναι παιχνίδι.

Στατιστικά, τα παιδια που εχουν προβλημα με το σχολειο στην α, γινονται αριστουχοι μαθητές. Διεκδικουν κι εχουν χαρακτήρα μάλλον.

Κλείνω με την "συμβουλή" να επικεντρωθείτε σε συναντήσεις με μαμαδες εκτος σχολείου, καλυτερα σπίτι σας. Θα βοηθήσει πολύ. Ζητήστε την βοήθεια των δασκάλων γι αυτο χωρις ντροπή, αν δεν γνωρίζεστε.

Εγώ θα ντρεπόμουν αν δεν μπορουσα να προσεγγίσω ενα μικρούλη μαθητη, επαναστάτη υπερ της ρουτίνας του, όπως δεκάδες δάσκαλοι στον κόσμο.

Ξε-αγχωθείτε, δεν υπάρχει λόγος. Οτι με "χρειαστείς"... ξέρεις...



υ.γ Θέλω να χιλιοευχαριστήσω την dee μου, οχι για τα υπερβολικά που ειπε για μένα, αλλά για τους υπέροxους φίλους της που φερνει στην πόρτα της καρδιάς μου.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Litsa μου κι εγώ πιστεύω οτι είναι θέμα δασκάλας, μα είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το χειριστεί η κόρη μου.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Μαριάνθη όσα λες είναι ολόσωστα νομίζω , ελπίζω ..να προσαρμοστεί με τις μέρες.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ sweet dreams , εγώ νομίζω οπτι η δασκάλα πρέπει να προσεγγίσει το παιδί με διαφορετικό τρόπο.Θυμάμαι τα δικά μου τα παιδιά που ήταν σαν δίδυμα με την ακριβώς διαφορά του ενός χρόνου και πηγαίναεν πάντα μαζί.Η Ειρήνη δυναμική και αρχηγική προσωπικότα, η Ιωάννα μαλακιά και κάτω απο τη προστασία της αδελφής της μονίμως.όταν λοιπόν έπρεπε να πάει η μία πρώτη και η άλλη να παραμείνει στα νήπεια αναγκάστικα να την βάλω σαν " ακροάτρια " 1ης δημοτικού για να μη χωρίσει απο την Ειρήνη.όταν την επόμενη χρονιά έγινε αυτό τα κλαάμματα και οι κραυγές της : -που με αφήνεις Ειρήνη μου, ξεσήκωσαν όλο το σχολείο..Τότε μια δασκάλα άγγελος ήρθε κοντά της την αγκάλιασε και της είπε: -εγώ είμαι εδώ για σένα..θα μάθουμε μαζί, θα κάνουμε διάλλειμα μαζί και θα γίνω η μεγάλη σου αδελφή.. Αυτές οι δασκάλες είναι σπάνιες..γιατί κράτησε την υπόσχεση της και έκανε την Ιωάννα μου να μπορεί να μείνει χωρίς την αδελφή της στην ίδια αίθουσα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ElenaG μου σε παίρνω τηλέφωνο τώρα να τα πούμε.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ irida μου θεωρείται ένα απο τα καλύτερα σχολία και οι γονείς σήμερα φοβούνται τη πολύ ελευθερία και στρέφονται λανθασμένα ίσως σε πιό ακραία πράγματα.Εγώ προσωπικά έχω πιο ελεύθερη ιδέα για το σχολείο, θέλω πιο ελεύθερες σχέσεις δασκάλου παιδιού!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Freedula μου σ' ευχαριστώ πολύ που ήρθες στο μπλοκόσπιτο μου και απάντησες στο πρόβλημα μου.Είναι ένα πανέξυπνο παιδί και εκείνο που με κάνει εντύπωση είναι οτι πάει κι όλας 2 χρόνια στο ίδιο σχολείο ( απο προνήπεια) και δεν το ..αγάπησε.Είναι σπάνιο πράγμα αυτό.Οπότε ..κάτι δεν είναι σωστό απο μερους των δασκάλων.Δεν παίρνουμε το παιδί απο το σχολείο, τη πρώτη μέρα έμεινε ο πατέρας του , την επόμενη πήγε η μαμά του μα αυτό δεν είναι καλή λύση.Άκου και κάτι παράξενο..μαθαίνει απ' έξω θεατρικά λόγια για παράσταση σχολείου και όταν είναι να τα πει λέει ...τα λόγια το ρόλο του ...άλλου παιδιού γιάτι λέει ..του άρεσαν περισσότερο!Τους μαθαίνουν ..τροπάρια ολόκληρα και τα μαθαίνει..με άφησε άφωνη πέρσι όταν μου έψαλε τον Ακάθιστο Ύμνο...και αρνείται να γράψει τα γράμματα της ΑΒ ..λες και τα ξεχνάει..

Μάγισσα Κίρκη είπε...

Πανέξυπνος ο μικρός.Ακόμη δεν πάτησε στο σχολείο, κατάλαβε τα χάλια της παιδείας με τη μία!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Μάγισσα Κίρκη, γειάσου βρε μάγισα με το χιούμορ σου.Λες να είναι αυτό ; χθες έλεγε στη μαμά του που του είπε για όσα ειπώθηκαν απο τη δασκάλα του: " μη πιστέψεις τίποτα μαμά , είναι όλα ψέμματα..συκοφαντίες " ( πρόσεξε λέξη..είναι μόνον 6 1/2 ετών.)